Pojašnjenje jučerašnjih mjera Kantonalnog kriznog štaba

 Obzirom da su se u javnosti pojavile određene nejasnoće u vezi sa jučer donesenim mjerama Kriznog štaba Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona, Štab je danas pripremio pojašnjenje i precizniju uputu.


Uzimajući u obzir vrste objekata koji su bile predmet brojnih upita obavještavamo javnost da:
• Saloni namještaja, saloni keramike, saloni kupatilskog namještaja, trgovine odjećom i obućom, butici, prodavnice rasvjete, prodavnice u kojima se prodaju samo kozmetički proizvodi, ne predstavljaju esencijalne potrebe građana i dužne su zatvoriti svoje objekte za kupce za vijeme trajanja vanredne situacije.

• Zabranjuje se rad stočnih pijaca, autopijaca, pijaca sa prodajom polovne i nove odjeće i obuće. Na pijacama se može prodavati voće i povrće, poljoprivredno-prehrambeni proizvodi do 18 sati, uz pridržavanje higijensko-epidemioloških mjera.

• Prodavnice autodijelova, autopraonice i vulkanizeri, prodavnice građevinskih materijala, bijele tehnike, mjenjačnice, prodavnice i servisi mobitela, računarske opreme, knjižare – koje se nalaze izvan tržnih centara im je omogućen direktan ulaz kupcima bez prolaska kroz zajedničke površine tržnih centara, autoservisi, stanice za tehnički pregled vozila - mogu raditi do 18:00 sati, uz strogo ograničenje broja posjetilaca koji istovremeno mogu boraviti u prostoru (jedna osoba na 50 m2, a maksimalno 5 kupaca istovremeno prisutnih kod objekata većih od 200 m2), te striktno pridržavanje mjera pojačane dezinfekcije i čišćenja prostorija i površina, uz preporuku upotrebe kartičnog plaćanja.

• Specijalizirane trgovine sa prehrambenim i higijenskim artiklima (DM, CM i sl.) i maloprodajne trgovine zdrave hrane, poljoprivredne apoteke, mesnice, drugstori, kiosci izvan tržnih centara ili je u njih direktan ulaz kupcima omogućen bez prolaska kroz zajedničke površine tržnih centara - mogu raditi do 18 sati, uz strogo ograničenje broja posjetilaca koji istovremeno mogu boraviti u prostoru (jedna osoba na 50 m2, a maksimalno 5 kupaca istovremeno prisutnih kod objekata većih od 200 m2), te striktno pridržavanje mjera pojačane dezinfekcije i čišćenja prostorija i površina, uz preporuku upotrebe kartičnog plaćanja.

• Benzinske pumpe mogu raditi 6 do 18 sati, a rad se odnosi na kompletan rad, artikle u trgovini i prodaju naftnih derivata.

• Objekti brze prehrane (fast food) – mogu raditi do 18 sati, isključivo „šaltersku prodaju", bez zadržavanja kupaca u prostoru i ispred njega uz pridržavanje higijensko-epidemioloških mjera.

• U trgovinama, supermarketima, hipermarketima i drugim prodavnica prehrambenih i higijenskih artikala ograničiti broj kupaca koji istovremeno borave u istim. Preporuka je da bude jedan kupac na 50 m2, a maksimalno deset kupaca za površine veće od 500 m2).

• Obzirom na radno vrijeme zdravstvenih ustanova i nekih ambulanti apotekama se dozvoljava rad do 19 sati. Apoteke koje imaju Rješenje Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona o organizaciji 24 – satnog radnog vremena ili su obuhvaćene Odlukom o određivanju dežurnih apoteka, dozvoljava se rad u skladu sa Rješenjem ili Odlukom.

• Dostavu hrane mogu vršiti samo ugostiteljski objekti koji već posjeduju dozvolu za dostavu od strane nadležnog organa.

• Traži se od servisa brzih pošti i ostalih prodajno-dostavnih servisa koji vrše dostavu direktno kupcima na adrese da obustave isporuke ukoliko njihovi uposlenici za dostavljanje nemaju adekvatnu ličnu zaštitnu opremu (rukavice, maske, dezinficijensi). Potrebno je da urade i dezinfekciju paketa prije dostavljanja. Traži se da uposlenici poštuju mjere minimalnog socijalnog kontakta.

• Traži se od poslodavaca da imaju razumijevanja za osobe koje imaju malu djecu do 10 godina kod kuće, radi eventualnog prilagođavanja radnog vremena novonastaloj situaciji.

• Traži se od svih poslodavaca racionalno upravljanje ljudskim resursima, zaštita radnika na radnom mjestu poštujući mjere pojačane dezinfekcije, te mjere minimalnog socijalnog kontakta sa kolegama i strankama.

• Sve druge djelatnosti kojima nije izričito zabranjen rad potrebno je da rad usklade sa naredbama i pojašnjenjima Kriznog štaba.


Navedene naredbe i pojašnjenja podložne su promjenama u skladu sa razvojem higijensko-epidemiološke situacije na Tuzlanskom kantonu. Nadzor nad izvršavanjem ovih mjera provodit će općinski/gradski, kantonalni i federalni inspektori.


Još jednom apelujemo na sve građane da s krajnjom ozbiljnošću prihvate i ponašaju se u skladu sa naloženim mjerama. Činjenica da je na području cijele države Bosne i Hercegovine, regiona i šire proglašeno vanredno ili tome ekvivalentno stanje dovoljno govori o tome u kakvoj se borbi nalazimo i sa kakvom se prijetnjom suočavamo.

Ponavljamo, mjesta i razloga za paniku nema, ali moramo svi zajedno učiniti ono što je u našoj mogućnosti kako bi smo što bolje kontrolisali trenutnu situaciju.

Kontakt

Vlada Tuzlanskog kantona
Rudarska 65
75000 Tuzla

 

+387(0)35 280-711
  
 

Ostali kontakti

 

PITAJTE VLADU TK

 pitajte vladu tk
 

 CV obrazac 

rukovodećih državnih službenika u organima uprave i upravnim organizacijama Tuzlanskog kantona i predsjednika i članova nadzornih i upravnih odbora, uprava javnih preduzeća i javnih ustanova i drugih privrednih društava iz nadležnosti Kantona

PRISTUP INFORMACIJAMA

Vodič kroz postupak za ostvarivanje prava na pristup informacijama kojima raspolaže Vlada Tuzlanskog kantona


ABA/CEELI

Sarajevo
Centar za slobodan pristup informacijama
Pravna inicijativa za Centralnu i Istočnu Evropu

Adresa:Kundurdžluk 2/II
Sarajevo, BiH
Tel/fax:033 238-651/652
Kontakt osoba:
Amira Krehić

Vodic BH naslovna5

Vodic ENG naslovna